nedeľa 19. februára 2017

~ TOP SERIÁLY ~


Vrámci novoročného predsavzatia (ktoré som si dala pred pár minútami, takže nie je tak celkom novoročné), som sa rozhodla tento blog trochu oživiť. Dosť sa hanbím, že ho tak zanedbávam, pretože písanie aj knihy milujem, ale niekedy je to pre mňa naozaj ťažké. Buď mám toho veľa v škole, alebo prekonávam osobnostné aj spisovateľské krízy, ktoré mi v písaní fakt bránia :/
Ale teraz som tu s novým článkom a tak trochu ma nakopla jedna z mojich obľúbených booktuberiek,  ktorej video ma inšpirovalo a rozhodla som sa spísať podobný článok.
Pôjde o moje obľúbené seriály, ktoré momentálne sledujem. Viem, že to nie je téma, ktorá sa bežne preberá na knižných blogoch, ale mne pridú knihy a seriály celkom úzko späté. Mnohé seriály sú natočené podľa knižnej predlohy, v obidvoch prípadoch ide o prežívanie rôznych situácií s postavami a jednoducho ich milujem rovnako ako knihy :) 
(dobre, knihy viac, ale chápete ma :D )
Takže sa s vami podelím o svojich Top 8 Obľúbených Seriálov Ktoré Práve Pozerám A Sú Úplne Megaaaaa :D




~ 8. miesto ~
Skins



Skins je seriál, ktorý som začala pozerať len nedávno, no počúvala som o ňom niekoľko rokov a v jednom kuse som narážala na nejaké obrázky alebo citáty, ktoré naň odkazovali.
Je to tak trochu, hm, kontroverzný teen seriál z roku 2007, ktorý sleduje osudy niekoľkých mladých ľudí a každá epizóda sa zameriava na niekoho iného.
Nemôžem o ňom hovoriť veľa, pretože seriál má 7 sérii a ja som zatiaľ len na druhej, no aj za tie dve série sa toho stalo naozaj dosť.
Keďže je to seriál o tínedžeroch, rozhodne čakajte, že sa stretnete s komplikovanými vzťahmi, alkoholom a drogami, ale aj láskou, kamarátstvom a rodinou.
Veľa som sa pri jeho sledovaní zasmiala, aj si poplakala a väčšinu postáv som si obľúbila... je to pre mňa taká oddychovka a rada sa k nemu vraciam :)

~ 7. miesto ~
Pretty Little Liars




K tomuto seriálu mám vzťah hlavne preto, lebo ho sledujem už straaašne dlho... za ten dlhý čas sa mi postavy fakt dostali pod kožu. S kamarátkami sme si dokonca raz spravili PLL deň, kedy sme sa každá do školy obliekli podľa jednej z hlavných postáv. Jednoducho ho už beriem ako moju súčasť a napriek mnohým nedostatkom, ktoré sa začali nabaľovať príchodom nových sérií, patrí medzi moje obľúbené :)
Seriál je o piatich kamarátkach, ktoré sú klasickým vyzobrazením dievčenskej americkej partie- najlepšie kamošky, ktorým však jedna, dá sa povedať, vládne. Alison je tak trochu zákeráčka, rada sa nad ostatnými povyšuje, no Aria, Hanna, Emily a Spencer k nej vzhliadajú a musia uznať, že práve ona ich drží pohromade. V jednú noc však Alison zmizne, polícia ju vyhlási za mŕtvu a to odštartuje kolotoč udalostí, ktoré dievčatám navždy zmenia život.
Seriál ma zozačiatku uchvátil tajomnou zápletkou, pretože celý čas neviete, kto za tým všetkým stojí a odhaľujete to spolu s hlavnými postavami. Zo školského prostredia a tínedžerských problémov sa dostanete až k vraždám a rôznym situáciám, kedy ide o život.
Neskôr však, ako môžu potvrdiť mnohí ktorí tento seriál sledujú, sa to začína veľmi komlikovať a v posledných pár sériách som sa už naozaj strácala. Napriek tomu mám však tento seriál naďalej rada, je to pre mňa taká klasika a teším sa na nové epizódy, ktoré by mali výjsť na jar :)

 ~ 6. miesto ~
The 100


Tento seriál som objavila začiatkom školského roka, kedy už boli vonku 3 série a tak som mala na pár týždňov o zábavu postarané :D
The 100 ma zaujal hlavne tým, že sa odohráva v budúcnosti a zhruba som vedela o čo ide, pretože som počula o knihe, podľa ktorej je natočený. Zdalo sa, že je to niečo presne pre mňa a tak som mu dala šancu.
Ako som už spomenula, dej sa odohráva v budúcnosti, kedy je Zem zničená atómovými výbuchmi a pre ľudí sa stala neobývateľnou. Tí, čo prežili, sa uchýlili na vesmírnu stanicu, ktorá obieha okolo Zeme a tam už niekoľko rokov žijú. Nastanú však nejaké problémy so zásobami a jedinou možnosťou ako prežiť je vrátiť sa späť ''domov''.
Na Zem sa tak dostane skupina mladých delikventov, ktorí majú za úlohu zistiť, či je planéta znova obývateľná a zachrániť tak celú ľudskú rasu.
Zozačiatku sa seriál zaoberá hlavne vzťahmi medzi hlavnými postavami a životom po katastrofe, no neskôr sa objaví niekoľko vecí, ktoré náramne pridajú na akcií a dozviete sa toho veľa aj o dobe, ktorá tomu celému predchádzala.
Seriál ma dostal hlavne rôznymi zápletkami a neustálou akciou a bojom o život. Rozhodne stojí za pozretie! :)

~ 5. miesto ~
Riverdale


Myslím, že o tomto seriáli sa momentálne dosť hovorí, pretože začal vychádzať len nedávno a zatiaľ boli odvisielané 4 časti. No aj za takýto krátky čas si ma dokázal získať a každý týždeň sa teším na pokračovanie.
Príbeh sa točí okolo malého mestečka Riverdale. Cez leto sa za čudných okolností utopil chlapec, dvojča Cheryl Blossomovej- Jason. O niekoľko týždňov neskôr sa do mesta prisťahuje nové dievča a na povrch vyplávajú nové informácie o Jasonovom zmiznutí. To stačí na to, aby to v mestečku vzbudilo senzáciu a nikto už nehovorí o ničom inom.
Hneď v úvode spoznáme veľa postáv- dvojičky, nové dievča, niekoľkých Jasonových kamarátov aj nepriateľov a každý má nejaké tajomstvo alebo zaujímavý životný príbeh.
Tento seriál ma zaujal spracovaním, tajomnom aj sympatickými postavami. Nedávno som sa dočítala, že jeho predlohou je istý komix a keďže nejaký si už veeeľmi dlho plánujem prečítať, možno práve tento bude dobrou voľbou.

~ 4.miesto ~
Lucifer


Pomaly sa dostávame k mojim absolútnym srdcovkám a jednou z nich je Lucifer :3
Rozhodla som sa mu dať šancu hlavne preto, že ma zaujíma mytológia a biblia a rozhodne ma nesklamal!
Hlavnou postavou je, ako vám už zrejme došlo, Lucifer. Áno, sám diabol... ale je trochu iný, ako som očakávala. Lucifera omrzelo trestať duše v pekle a tak sa rozhodne, že sa zamieša medzi ľudí a okúsi všetky hriechy, ktoré zem ponúka. Usadí sa v LA, kde si zriadi nočný klub a ako sa už od diabla očakáva, užíva si slávu, peniaze a ženy. Potom sa však zamieša do vyšetrovania vraždy a stretne detektívku Chloe Deckerovú. Lucifer sa čoraz častejšie ocitá v jej spoločnosti a nakoniec jej pomáha riešiť prípady.
Seriál sa mi strašne páči hlavne preto, že spája ako dva svety, tak aj kriminálne prvky s prvkami fantasy. Popri ''obyčajných'' vyšetrovaniach zločinov sa stretávame s ďalšími biblickými postavami a Lucifer rieši pozemské aj diabolské problémy, ktorých má až až :D
Je to seriál plný akcie, humoru, napätia a skvelých postáv. Získal si ma hneď po prvej časti a rozhodne ho odporúčam! :)

~ 3. miesto ~
Sherlock




Myslím, že Sherlocka netreba predstavovať. Asi každý už o ňom aspoň čo-to počul a ak by nie, rozhodne by ste to mali napraviť :D
Detektív Sherlock Holmes je postava z klasického románu z 19. storočia, no v tomto seriáli je stvárnený trochu inak.
Dej sa odohráva v 21. storočí v Londýne a Sherlock je detektív konzultant, ktorý pomáha polícií s prípadmi, s ktorými si nevedia dať rady. Možno ho považovať za génia s vynikajúcou schopnosťou dedukcie a výnimočným rozumom. Je to však aj sociopat s nulovou schopnosťou inerakcie s ľuďmi a ako je pre bežného človeka nepochopiteľná kvantová fyzika, preňho sú to ľudské vzťahy.
Do kontaktu s Sherlockom sa dostane armádny doktor John Watson, ktorý sa práve vrátil z vojny so zranením a hľadá si spolubývajúceho. Kamarát z mladosti mu predstaví Sherlocka a tak sa Johnov život obráti hore nohami.
Na seriáli sa mi páči hlavne to, ako sa postavy postupom času a sérií vyvíjajú a dozrievajú. Zozačiatku Sherlocka všetci vnímajú ako chladného génia, ktorý je neschopný citov, no neskôr odhalíme jeho pravú povahu. Strašne sa mi páči to, ako priateľstvo medzi ním a Johnom, zmenilo a ovplyvnilo životy obidvoch. A samozrejme, každá jedna časť je úžasne spracovaná a geniálna rovnako ako hlavná postava.
Ja ani neviem opísať, čo mi tento seriál dal a čo cítim pri jeho pozeraní... ale chce sa mi JEDNODUCHO KRIČAŤ Z TOHO, AKÉ JE TO DOKONALÉ!!!
Prepáčte :D Neviem, to lepšie vyjadriť... proste si ho pustite a uvidíte. Fakt to stojí za to :3

 ~ 2. miesto ~
 Bones


K tomuto seriálu mám špeciálny vzťah. Už odmala som ho pozerávala, keď ho vysielali v telke. Niekoľkokrát boli pauzy, ale vždy vysielali aj nové časti a ja som sa na ne vždy tešila, aj keď ich dávali neskoro večer a potom som ráno ledva vstávala do školy :D
No a prednedávnom som sa rozhodla, že si ho pozriem znova odzačiatku, pretože tým ako nepravidelne ho vysielali v telke, niektoré časti a súvislosti mi určite unikli. Teraz som zhruba v polovici a znova sa u mňa prebúdza tá závislosť, ktorú som kedysi pociťovala.
Hlavnými postavami sú agent Seeley Booth a forenzná antropologička Temperance Brennanová. Booth raz potreboval pomoc s prípadom, ktorého vyšetrovanie sa ťahalo už veľmi dlho a Brennanová s jej vynikajúcimi vedomosťami bola jediná, ktorá mu mohla pomôcť. A tak sa FBI spojilo s Jeffersonovým ústavom a spolu riešia vraždy.
Milujem všetky postavy, zaujímavé prípady, chémiu medzi Boothom a Brennanovou, vedľajšie zápletky a dejové línie... jednoducho všetko :) Je to seriál, pri ktorom si oddýchnem, zasmejem sa a aj si poplačem... odporúčam všetkými desiatimi.

~ 1. miesto ~
Supernatural



A konečne sme sa dostali k prvému miestu, k seriálu, pri ktorom sa u mňa prejavila najväčšia závislosť... a to tak, že som si za letné prázdniny stihla pozrieť všetkých 11 sérií :D Asi si myslíte, že v tom prípade nemám nijaký sociálny život a máte pravdu, Supernatural mi ho vzal, ale neľutujem to :D
Už podľa názvu môžete uhádnuť, že v seriáli sa nachádzajú prvky nadprirodzena. Hlavnými postavami sú bratia Sam a Dean Winchesterovci, ktorých život už v detstve ovplyvnili nadprirodzené bytosti a vďaka tomu sa stali lovcami. Cestujú po krajine a lovia duchov, démonov, upírov a podobné temné bytosti, ktoré zabíjajú a ohrozujú ľudí.
Každá epizóda je plná akcie, krvi, súbojov a zabíjania... no to nie je to, čo ma na tomto seriáli zaujalo. Je to hlavne vzťah medzi Samom a Deanom, a ich rodinou a priateľmi. To, že každý deň zachraňujú svet aj keď občas nedokážu zachrániť sami seba. To, že rodina je pre nich všetkým a spolu prežijú aj koniec sveta.
V seriáli je asi milión úžasných postáv, je rovnako plný napínavých aj naozaj vtipných epizód, dejových zvratov a takých zápletiek, pri ktorých mi padala sánka až na zem. Za tých 12 sérií Winchesterovci zažili už naozaj všetko, no seriál časom nestráca na hodnote, práve naopak.
Je to jediný seriál, ktorý by som dokázala pozerať aj keby mal ďalších 20 sérií, jednoducho verím, že ma nikdy neomrzí, tak dokonale mi sadol :)


Tak, toto bolo mojích Top 8 najobľúbenejších seriálov. Dúfam, že vás tento článok zaujal a možno som aj poskytla nejakú inšpiráciu.
Budem rada, ak mi napíšte, aké sú vaše najobľúbenejšie seriály, alebo či medzi ne patrí niektorý z týchto ;)




7 komentárov:

  1. Lucifer a Bones patří i mezi mé nejoblíbenější seriály :) A ještě Game of Thrones a Shannara :) A na The 100 bych se někdy také ráda koukla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. sú skvelé :3 na Game of Thrones sa chystám už veeeeľmi dlho, no nejako som sa do toho ešte nedokopala, neviem prečo :/ :D

      Odstrániť
  2. Sherlock je nejlepší! ♥ Riverdale teď také sleduji. Na PLL jsem se před lety začala dívat, ale pak to nějak vzdala. Zbytek znám, ale neviděla jsem. Jinak mezi mé nejoblíbenější seriály patří ještě One Tree Hill. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jop, Sherlock <3 ja už PLL sledujem skôr zo zvyku, už sa aj celkom teším na finále :D
    O One Tree Hill som ešte nepočula ale zapisujem si ho do zoznamu seriálov, ktoré by som možno v budúcnosti mohla sledovať :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skins je prostě dokonalej seriál. ♥ Na Sherlocka a Bones taky koukám. U PPL a Supernatural jsem už trochu znuděná, ale dokoukám to. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. PLL úplně milujuuuu :D Až PLL doukoukám tak se určitě jde na The 100 :)

    OdpovedaťOdstrániť