RECENZIA: Grafitové dievča (Miroslava Varáčková)

Grafitové dievča

Rok vydania: 2017
Počet strán: 200

Anotácia: >>TU<<

Myslím, že o Mirke Varáčkovej, úspešnej slovenskej autorke, už mnohí z vás počuli a ak nie, rozhodne by ste mali po jej knihách siahnuť! :)
Mne sa nedávno dostala do ruky táto novinka a bola som na ňu hrozne zvedavá...

V tomto príbehu sa stretávame s hlavnou hrdinkou Táňou, sedemnásťročným dievčaťom, ktoré to v živote nemá jednoduché. Jej mama je alkoholička, absolútne sa o ňu nestará a tak sa musí Táňa životom pretĺkať sama. Kvôli tomu je veľmi samostatná, dokáže sa o seba postarať, aj keď sa často stáva, že jej postupy nie sú v súlade zo zákonom... no zúfalá situácia vyžaduje zúfalé činy, nie? :D

Táňa sa mi ako postava páčila, čo je u mňa naozaj vzácnosť, pretože hlavné postavy si väčšinou až tak neobľúbim. Táňa však bola iná, zaujímavá... páčila sa mi jej samostatnosť, odvaha a aj mierna drsnosť, ktorou sa chránila pred vonkajším svetom. Je to jedna z tých silných hrdiniek, ktorú obdivujete a aj keď spraví nejakú chybu, ľahko jej odpustíte.

Okrem nej sa v knihe nevyskytuje veľa postáv, najčastejšie sa stretávame s jej kamarátom Britvom a tajomným Benom.
Britva je Tánin najlepší kamarát, rovnako drsný, rovnako samostatný, no narozdiel od nej, jeho situácia je celkom iná. Pochádza z bohatej rodiny, no s rodičmi si nerozumie a nechce žiť rovnaký snobský život ako oni. Páčilo sa mi, že napriek tomu z akých rozdielnych pomerov Táňa a Britva pochádzali, našli niečo čo ich spája a boli nerozluční.
Ben sa v príbehu zjavil celkom nečakane a trochu ho rozbil, ale tým dobrým spôsobom. Bol úplne iný ako Táňa alebo Britva, taký ten bohém, ktorý chodí po svete a hľadá svoju múzu... To sa mi na ňom celkom páčilo, jeho nazeranie na svet a vášeň pre jeho povolanie. Predstavoval "druhú stranu mince", život, ktorý Táňa nemala a túžila po ňom. Mal však svoje chyby, tak ako každý a trochu ma sklamalo, ako sa to s ním napokon vyvynulo.

Kniha sa mi čítala veľmi ľahko a rýchlo, aj na relatívne malom počte strán sa autorke podarilo vytvoriť zaujímavý príbeh so skvelými postavami. Najviac sa mi páčilo, že príbeh bol veľmi autentický k dnešnej dobe a aj keď je to smutné, myslím že veľa ľudí zažíva podobnú situáciu. Po dlhom čase som si prečítala niečo reálne a aktuálne, preto sa mi to páčilo.
Zaujala ma aj netradičná forma s ktorou sa pri tejto knihe stretávame- niekoľko strán zachytáva príbeh vo forme komixu. Veľmi to obzvláštňovalo príbeh a je to originálne... takže za to má u mňa kniha ďalšie plus.

Celkovo knihu hodnotím kladne, bola to oddychovka na jedno posedenie so silným a zaujímavým príbehom. Mirka Varáčková zase raz nesklamala a myslím, že ju môžem označiť za jednu z najlepších slovenských autoriek :)

Knižky si môžete zakúpiť TU.