streda 2. augusta 2017

Zhrnutie za JÚN-JÚL

Rozhodla som sa začať pridávať zhrnutia za každý mesiac. No keďže tento rok som zvolila trochu pomalšie tempo čítani a za tieto dva mesiace som prečítala len 6 kníh, rozhodla som sa to spojiť.

Vrahyňa v púšti (Sarah J. Maas)


Anotácia: TU
Prvou "knihou" po ktorej som v júni siahla, je poviedka Vrahyňa v púšti od Sarah J. Maas. Je to, samozrejme, poviedka k sérií Trón zo skla. Keďže som začiatkom mája dočítala tretí diel, krátila som si tak chvíle do vydania štvrtého- Kráľovnej v tieňoch.
Toto bola moja druhá poviedka z tejto série a tak som vedela, čo očakávať. No môžem povedať, že sa mi páčila ešte viac ako tá predchádzajúca. Ocenila som prostredie, kde sa príbeh odohrával, ďaleko od Adarlanu, Riftholdu a Arobynna. Dozvedela som sa veľa nových informácií o Celaeninom živote pred tým, než sa objavila v Tróne zo skla. Nechápem, ako dokáže autorka na tak malom rozsahu rozvinúť prepracovaný a celistvý dej s kopou skvelých scén a postáv. Podarilo sa jej to bravúrne.

Everything everything (Nicola Yoon)


Anotácia: TU
Túto knihu som si vybrala vrámci čítania v angličtine, ktoré by som si chcela trochu viac rozvinúť. Myslím, že to bola skvelá voľba, pretože sa mi čítala ľahko a rýchlo. Kniha má navyše krásne spracovanie a aj pútavý príbeh, takže to bola trefa do čierneho. Ak vás zaujíma môj názor na Everything everything, recenziu nájdete TU.

Frajer na záskok (Kasie West)


Anotácia: TU
Do tejto knihy som vkladala obrovské nádeje, pretože som už dlhšie mala chuť na nejakú jednoduchú letnú oddychovku. A presne to som dostala. Milú knihu s jednoduchou zápletkou a typickou tínedžerskou hrdinkou. Aj na Frajera na záskok som už spísala jednu kratšiu recenziu, ktorú nájdete TU.

Na ceste (Jack Kerouac)


Anotácia: TU
Hneď na začiatku júna som siahla po niečom trochu náročnejšom a to knihe Na ceste od Jacka Kerouaca. Netrúfam si povedať, ako dlho som už o nej počúvala a koľkokrát som na ňu niekde narazila- fakt nespočetneveľa ráz. Tak som sa rozhodla konečne to skúsiť.
Už po prvých pár stránkach som narazila na úžasný citát, ktorý som si hneď zapísala a vďaka ktorému som nadobudla pocit, že ide o výnimočnú knihu. Niekoľko prvých kapitol som hltala, páčil sa mi autorov trochu netradičný štýl a hlavne spôsob života, ktorý opisoval. Byť neustále na ceste, stopom sa prevážať krížom cez Ameriku len s ruksakom na chrbte. Potom sa však moje tempo čítania trochu spomalilo a vždy som prelúskala len pár stránok za deň. Neviem prečo, príbeh sa mi fakt páčil, no občas som sa trochu strácala v istých pasážach, ktoré sa niekoľkokrát opakovali, alebo medzi rôznymi postavami. Čítanie sa napokon natiahlo na pár týždňov a až niekde v trištvrtine knihy som znova nadobudla stratený elán a posledné stránky preletela.
Napriek ťažkostiam, ktoré som s čítaním tejto knihy mala môžem povedať, že sa jedná o naozaj zaujímavú a skvelo spracovanú knihu. Neviem, či sa ešte niekedy odvážim na re-reading, no minimálne si v nej ešte polistujem, lebo skrýva veľa nádherných myšlienok a dychberúcich scén.

Kráľovná v tieňoch (Sarah J. Maas)


Anotácia: TU
Kráľovná v tieňoch bola pre mňa najočakávanejšou knihou a lačne som sa na ňu vrhla. Ako som očakávala, bola perfektná a predčila u mňa aj predchádzajúce časti, ktoré som považovala za takmer bezchybné. Keďže sa jedná už o štvrtý diel, bolo veľmi vidieť, ako sa rozvinuli charaktery postáv a ako ich všetky predchádzajúce udalosti zmenili. Rovnako ma potešilo vyvrcholenie deja, úžasné finále ktoré bolo nabité akciou a ja som väčšinu knihy čítala s otvorenými ústami. Mega premotivovanú recenziu si môžete prečítať TU.

Čokoláda (Joanne Harris)


Anotácia: TU
Túto knihu si pôvodne vybrala moja mama, ako oddychové čítanie na dovolenku. Ja som ju však predbehla a prečítala ju ešte pred naším odchodom. A môžem povedať, že si vybrala dobre.
Čokoláda je také milé čítanie, jednoduchý príbeh s troškou tajomna, trochou drámy... už som dlho nečítala takúto knihu, v poslednom čase sa sústreďujem skôr na YA žáner a tak bola pre mňa takým spestrením. Zaujímavé a sympatické postavy, postupne sa odhaľujúce tajomstvá a to všetko za prítomnosti opisov sladkých pokušení- niekoľkokrát som musela prerušiť čítanie a ísť si zobrať niečo na jedenie, celý čas sa mi zbiehali sliny!
Kniha mala, samozrejme, aj niekoľko hluchých miest, kedy som mala pocit, že sa nič nedeje, no nebolo to niečo, čo by nejako extra prekážalo. Príbeh sa mi zdal premyslený a koniec zaujímavý... rozhodne odporúčam :)

2 komentáre:

  1. Trón zo skla je super séria a tiež som bola prekvapená, ako sa autorke podarilo aj tie poviedky - zvyčajne totiž extra príbehy k sériám ani nečítam. :D
    Frajer na záskok sa mi tiež páčil, ale od autorky je moja srdcovka P.S. I Like You. :)
    Everything everything som si minule ulovila v knižnici, tak dúfam, že sa mi bude páčiť. :) Chystám sa aj na film, tak aspoň to porovnám. :D Ty si ho videla?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja tiež nie, ale tieto sú fakt super, úplne ma navnadili pred novým dielom! :D
      ešte som ho nevidela, chcela som ísť naň do kina, ale dáko to nevyšlo... ale chcem si ho pozrieť :D

      Odstrániť